W dniach 18 – 19.07.2017 roku 38 uczniów i 4 nauczycieli wzięło udział w wycieczce mającej na celu realizację zadań projektu Erasmus +.

Głównym celem naszego wyjazdu było zwiedzenie Centrum Nauki Kopernik.
Jest to instytucja której celem jest promowanie i popularyzacja  nauki. Centrum posiada  ponad 450 interaktywnych eksponatów na których zwiedzający mogą poznawać prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń. Jest to największa tego typu instytucja w Polsce i jedna z najbardziej zaawansowanych w Europie.

Widok Centrum

Większość eksponatów Centrum jest przeznaczona dla dzieci, ale dorośli także znajdą coś dla siebie. Duża część prezentacji ma charakter interaktywny. Uczniowie byli pod wielkim wrażeniem części fizyki optycznej i mechanicznej.

Po 3-godzinnym zwiedzaniu Centrum, udaliśmy się do Planetarium, gdzie najpierw  wysłuchaliśmy ciekawych informacje o położeniu konstelacji gwiazd na niebie mogąc je równocześnie oglądać na prezentacji. Następnie obejrzeliśmy film „Niewidzialny Wszechświat”.

Planetarium „Niebo Kopernika” jest nowoczesnym obiektem, w którym można zobaczyć nie tylko obrazy rozgwieżdżonego nieba, ale także obejrzeć filmy o tematyce dotyczącej szeregu popularnych zagadnień naukowych, w tym z dziedziny astronomii, nauk przyrodniczych i etnografii. Pokazy są wyświetlane na sferycznym ekranie otaczającym widownię ze wszystkich stron. Dzięki temu rozwiązaniu publiczność doświadcza poczucia zanurzenia w pokazanym świecie, wzmocnionej przez wysokiej jakości system dźwiękowy rozmieszczony wokół kopuły.

Mieliśmy również możliwość zobaczenia Stadionu Narodowego, gdzie wyszliśmy na punkt widokowy i spacerowaliśmy po trybunach.

Spacer nad brzegiem Wisły.

Zobaczyliśmy ogrody usytuowane na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego.

Budynek Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego został otwarty w grudniu 1999 roku a Ogród w czerwcu 2002. Jest on jednym z największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Składa się z dwóch części, górnej o powierzchni 2000 m2 i dolnej o powierzchni 15 000 m2, połączonych strumieniem kaskadowo spływającej wody. Z ogrodu na dachu roztaczają się wspaniałe widoki na Warszawę, Wisłę i Most Świętokrzyski.

Noc spędziliśmy w hotelu, który znajduje się na obrzeżach  Kampinoskiego Parku Narodowego (Puszcza Kampinoska) Jest to duży kompleks zlokalizowany w województwie mazowieckim, na zachód od Warszawy. Obejmuje on dolinę starej  Wisły, między korytem Wisły a rzeką Bzurą. Powierzchnia tego obszaru to ok. 670 km², jednak tylko ok. 270 km² zajmują lasy. Wśród charakterystycznych cech terenu są wydmy piaskowe, bagna oraz gęsty las sosnowy i liściasty. Obszar ten jest objęty ochroną w ramach programu Natura 2000.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od spaceru po Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Warszawskiego. To było naprawdę ekscytujące doświadczenie dla wszystkich, ponieważ mogliśmy zobaczyć rosnące tam różne gatunki kwiatów i drzew z całego świata.

Schronienia dla owadów.

Przeszliśmy także przez zespół pałacowo-ogrodowy zwany Łazienkami Królewskimi. Park ten był bardzo popularny wśród polskiej arystokracji w XVIII wieku.
Oprócz pałaców, pawilonów oraz wolnostojących rzeźb znajdują się tam cztery ogrody: Królewski, Romantyczny, Modernistyczny oraz Chiński.

Pod koniec naszej podróży zwiedziliśmy centrum miasta a także tzw. Stare Miasto.

Mogliśmy również podziwiać przepiękną panoramę Warszawy z tarasu widokowego na trzydziestym piętrze Pałacu Kultury i Nauki.